10 maart 2014

Meetbare campagnes met UTM codes


U steekt veel tijd, geld en energie in zowel online- als offline campagnes? Dan vindt u het waarschijnlijk ook belangrijk dat u het resultaat ervan kan meten. Immers, als u weet welke campagnes het beste resultaat opleverde, dan kan u uw toekomstige activiteiten optimaliseren.

Door UTM codes te verwerken in hyperlinks, banner campagnes, … bent u beter in staat om de resultaten van uw campagne te meten. Vanaf nu kan u al uw campagnes in Jambooty perfect meetbaar maken.

De populariteit van toegevoegde hyperlinks kan u meten door tags toe te voegen aan een URL. Dit noemt men UTM codes of voluit Urching Tracking Module. Een UTM tag is een code die wordt toegevoegd aan uw URL. De bezoeker merkt weinig van deze code. Voor u zijn deze codes echter zeer nuttig om u in staat te stellen om via uw eigen Google Analytics de bron van de bezoeker te bepalen.

In totaal zijn er vijf variabelen beschikbaar, u heeft er slechts drie nodig in om alle trafiek komende van Jambooty correct te meten:

1. Utm_source - De bron van jullie campagne

2. Utm_medium -Het marketing medium dat jullie gebruiken ter ondersteuning van de campagne

3. Utm_campagne - De campagne naam

Dankzij het toevoegen UTM codes is in uw Google Analytics account alles keurig gerangschikt volgens datum en campagne. Het is een ideale manier om al uw prestaties exact en overzichtelijk terug te vinden en te vergelijken met andere campagnes.

De UTM codes kan u op drie verschillende manieren implementeren in Jambooty. Deze kan u terugvinden in de handleiding van Jambooty.

Na het lezen van deze blogpost nog vragen? Klik gerust op 'live support', we helpen je graag verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten