9 februari 2015

Zorg voor verschil in uw retailfolder: val op in de massa!



Consumenten worden tegenwoordig overstelpt met reclamefolders. Op een bepaald moment wordt de hoeveelheid reclame zo groot dat men door de bomen het bos niet meer ziet, en daar profiteert u als bedrijf natuurlijk niet van. Tijd om daar iets aan te veranderen! Jambooty biedt u hiervoor een gamma aan geschikte en simpele mogelijkheden. Om het onderscheid te maken met de folders van concurrenten, kan u namelijk interacties toevoegen aan uw publicaties! Jambooty kan diverse types interactie integreren in uw publicatie, afhankelijk van uw noden en van uw beschikbare middelen. Hieronder vindt u een kort overzicht van de verschillende soorten interacties. Indien u meer uitleg wil over hoe u één van deze kan integreren in uw eigen publicaties via Jambooty, kan u terecht in onze overzichtelijke en duidelijke handleiding, boordevol handige screenshots.

1. Zoomfunctie
Via deze functie geeft u uw lezers de mogelijkheid om een bepaald gedeelte van uw pagina te vergroten. Wat meer is: lezers kunnen dit gedeelte ook printen en/of delen met sociale media.

2. Hyperlink
U kan de lezers van uw publicatie ook doorsturen naar andere websites (bijvoorbeeld uw homepage of uw pagina met veelgestelde vragen, ...)  door een hyperlink toe te voegen.

3. Paginalink
Via paginalinks laat u uw lezers makkelijk van de ene pagina naar een andere bladeren. Dit kan handig zijn als u bijvoorbeeld wil verwijzen naar uw algemene verkoopsvoorwaarden. Lezers moeten dan niet doorklikken tot ze op de juiste pagina komen, maar worden direct naar de juiste content geleid.

4. Webpagina pop-up
Indien u uw lezers wel wil doorverwijzen naar een andere webpagina, maar tegelijkertijd hen ook bij uw publicatie wil houden, kan u opteren om die webpagina in een pop-upvenster te laten openen.

5. Video
Indien u nog een stapje verder wil gaan met de interactiviteit binnen uw folders, kan u een video toevoegen in uw publicatie. U kan hierbij bijvoorbeeld denken aan een filmpje met productinformatie bij een gsm-toestel, aan een leuk promofilmpje voor uw bedrijf en als u in uw folder een oproep doet naar sollicitanten, kan u zelfs een filmpje integreren waarmee u aan employer branding doet!

6. Geluid 
Ook enkel een geluid invoegen in uw publicatie is een mogelijkheid bij Jambooty. Net zoals bij videofilmpjes kan u hier verschillende opties instellen voor het afspelen van uw geluid: zo kan het automatisch afgespeeld worden, herhaald worden of in een pop-up openen.

7. E-mail 
Als u uw klanten onmiddellijk contact met u wil laten opnemen vanuit uw folder, kan u uw e-mailadres invoegen in de publicatie. Om die mailoptie nog duidelijker te maken kan u hier ook een mailicoon aan toevoegen.

8. JavaScript Post Message
Een volgende optie tot interactiviteit die Jambooty aanbiedt, is het toevoegen van een JavaScript Post Message. Op die manier kan via de viewer een actie op de website geactiveerd worden, zoals bijvoorbeeld een verlanglijstje op het websitescherm te laten openen of een visueel effect tonen. U hoeft geen expert computerprogrammeur te zijn om dit toe te kunnen voegen. Javascript is geen programmeertaal, maar een scripttaal die voornamelijk gebruikt wordt om webpagina's interactief te maken en webapplicaties te ontwikkelen. U kan JavaScript bijvoorbeeld gebruiken om bepaalde elementen op uw website aan te roepen of om informatie in invulvelden te controleren. Een mooi voorbeeld is het inspelen op bijvoorbeeld winterse weersomstandigheden door sneeuwvlokjes over uw websitescherm te laten neerdwarrelen van zodra een klant op een bepaald vak in uw website klikt. U vindt alle informatie hierover in het hoofdstuk JavaScript Post Message in onze handleiding. Opgelet: u brengt het script wel aan in de publicatie in Jambooty, maar de visuele effecten zullen enkel merkbaar zijn buiten de publicatie, namelijk in uw eigen website. De code die u meegeeft in het script wordt door de website herkend van zodra erop geklikt wordt, waarna de ingestelde actie uitgevoerd wordt. Net als de andere interactietypes draagt ook deze laatste bij aan het aantrekkelijker worden van uw website, waardoor u uw lezers zeker een "wow-effect" bezorgt!

9. e-Commerce ondersteuning 
Jambooty biedt u ook verschillende mogelijkheden om uw e-Commerce of webwinkel te koppelen aan uw publicatie. Op die manier worden artikels uit uw folders aanklikbaar en verwijzen ze direct door naar de webshoppagina van de betreffende artikels. Zo kan u afbeeldingen, prijzen en productinformatie overzichtelijk tonen aan uw klanten. U heeft hierbij twee opties: u kan ofwel de webshoplinks manueel toevoegen, of u kan uw Google Shopping feed toevoegen waardoor er semi-automatisch meerdere afbeeldingen of gerelateerde producten getoond kunnen worden.

10. Google Analytics 
Via Google Analytics kan u elk van de bovenstaande interacties ook continu tracken en evalueren. U kan alle handelingen die consumenten doen in uw folder opvolgen en meten, net zoals u dat met uw website doet. Vervolgens kan u uw folders optimaliseren naargelang het gedrag van de lezer. U kan op basis van deze data voorspellen welke elementen u in de toekomst best in uw folder opneemt om uw publicaties zo succesvol mogelijk te maken!


Zo, nu hebt u een duidelijk beeld van de verschillende soorten interactietypes die u via Jambooty kan toevoegen aan uw publicaties. Twijfel niet langer en ga aan de slag, zodat uw publicatie opvalt tussen de massa! Als u na het lezen van dit artikel of van de handleiding nog vragen hebt, dan kan u ons altijd contacteren via het "vragen" chatvenster op de Jambooty website!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten